karinenlouisdownunder.reismee.nl

Het noordereiland: vulkanisch grondgebied

Hier komt ons verslag van het noorder eiland. Sorry voor de vertraging :)!

Onze reis begon met een nachtje op de luchthaven. We moesten er zijn om 4.00 s'nachts dus dat betekende de nacht doorbrengen op de luchthaven. Ondanks de verwachtingen hebben we toch nog redelijk goed geslapen op de grond. Ons plan om te slapen in het vliegtuig was snel om zeep toen we zagen dat quantas hele goede films aanboden:). Dus redelijk moe kwamen we aan in Auckland waar onze maatjes ons opwachten met een welkomstbordje. Wat een leuke ontvangst. Dan vol goede moed de auto ophalen. De moed zonk ons echter snel in de schoenen toen we er achter kwamen dat onze boeking nooit door het boekingskantoor in cairns werd bevestigd en ze dus geen auto voor ons ter beschikking hadden. Na heel wat telefoontjes kwam dus het nieuws dat ze niets voor onze konden doen behalve onze accomodatie voor die nacht betalen en ons een kleinere auto te geven. De auto aangenomen en het een dag geprobeerd maar de auto was veel te klein. 2 gratis nachten verder hebben we na al veel geregel toch nog maar eens gebeld naar cairns en ons eens goed boos gemaakt en gedreigd met een advocaat en inneens gingen er deuren open. Bleek dat het verhuur bureau ook inneens een ford falcon ter beschikking had dus waren we vertrokken. EINDELIJK! Onze spullen bij elkaar gezocht en zijn we op weg gegaan naar onze eerste bestemming: rotorua, het vulkanische gebied van australie. Hier brachten we een bezoekje aan thermal wonderland. Een thermaal, vulkanisch gebied met stoom, zwaveldamp, geisers, verschillende gekleurde meertjes, stank, prachtig! Onze volgende stop was lake taupo. Hier zijn we rond gereden en hebben er verder geen bezoek gebracht wegens tijdsgebrek. Maar de rondrit was al heel erg mooi. Nieuw zeeland is gewoon heel erg mooi. De landschappen zijn adembenemend!! Hierna aan onze volgende grote uitdaging begonnen: de tongariro crossing! Dit is een alpine crossing over een plateau dat tussen twee vulkanen loopt waarvan er eentje nog actief is. Deze actieve vulkaan speelt de rol van mount of doome in mordor in lord of the rings. Dit betekende eerst heel veel klimmen om op het plateau te geraken. Na deze stevige, pittige klim prachtig tussen de vulkanen door gewandeld. Rode grond, prachtige vulkanische bergmeertjes,..... Zo iets moois hebben we nog nooit gezien. De ruwheid van het landschap is prachtig! 12 km gewandeld tot aan de berg hut en daar gezellig overnacht. De dag geeindigd met prachtig uitzicht over de bergen. adembenemend!!!! De volgende dag zijn louis en ik vroeg uit de veren gesprongen om tijdens de dauw naar de auto te wandelen, de laatste 6 km. Konden wij de auto terug ophalen en melanie en maarten enkele uren later oppikken aan het eindpunt van de wandeling! wat een leuke tweedaagse! Vervolgens zjin we gaan wandelen aan egmont national park rond mount taranaki. Deze berg tekent het landschap al van ver. De eeuwige sneeuw hebben we niet beklommen maar we hebben toch goed gewandeld en genoten van het prachtige weer! De avond geeindigd op een strandcamping en ons zelf getrakteerd op een lekkere maaltijd want het was kerstavond, die we afsloten met een gezellige kerstfilm :)! jaja ook wij doen aan feestelijkheden :)-! De volgende dag koers gezet naar wellington, de hoofstad van nieuw-zeeland! Hier moesten we zijn voor de ferry richting zuider-eiland! We dachten hier kerstdag eens op stap te gaan en lekker te gaan eten maar de stad was redelijk dood. Hebben toch een gezellige tent gevonden waar lekker konden eten en we hebben onze kerstcadeautjes dan ook uitgedeeld! Wat een gezellige avond! De volgende dag vroeg de ferry naar picton, op het zuidereiland! Dit was al het einde van ons noorder avontuur! Meer leesplezier volgt nog!

groetjes

(fotos bij dit verhaal vinden jullie op de link van onze vorige blog)

noorder eiland: vulkanisch gebied

Allereerst een zalige kerst voor iedereen.

Vervolgens een link naar onze fotos van het noodereiland. Morgen vroeg vertrekkenw e naar het zuidereiland. Verhaal volgt nog, fotos spreken voor zich.

groetjes

Nieuw-zeeland

Na een overnachting in de luchthaven van sydney zijn we goed en wel aangekomen in Auckland, Nieuw-zeeland. We werden zelfs opgewacht op de luchthaven door onze maatjes maarten en melanie met een welkomstbordje. Het was een zeer leuk weerzien! Dan richting ophaalpunt van onze huurauto. We hebben onze auto 2 maanden geleden in cairn geboekt via een boekingsbureau. Nu bleek alleen dat zij de boeking nooit bevestigd heeft en het geld niet heeft doorgestort en vervolgens was er dus geen auto voor ons beschikbaar want hier in auckland staan we niet in het systeem, is er nooit een boeking geweest. Heel wat op een af gebeld naar australie om te vragen of ze ons willen upgraden naar een duurdere 4x4 wagen de enige auto nog beschikbaar en de meerprijs betalen. Maar dit weigeren ze. De manager is in verlof en de medewerkers hebben geen bevoegdheden. Dus hebben we een kleinere auto gekregen dan besteld en betalen ze ons het verschil terug en 2 gratis nachten in aukcland. Maar nu blijkt dat de auto echt veel te klein is om met 4 en bagage en kampeerspullen in rond te reizen. Dus nu gaan we morgen proberen opnieuw te bellen en hopen maar dat ze ons toch willen helpen. Er zijn nergens nog autos beschikbaar. Het is hoogseizoen en de autos zijn allemaal uitverkocht. Fingers crossed dat we morgen iets uit de wacht kunnen slepen.

Groetjes

fotoalbums

Hoi allemaal,

aangezien we op deze site geen foto's meerr kunnen plaatsen tenzij we betalen met een nederlandse bankrekening hebben we voor een andere oplossing gekozen.

We hebben fotoalbulms online geplaatst op picasaweb. Iedere keer zal ik bij het verhaal een link plaatsen naar de fotos. Dit zou moeten werken. Indien er problemen zjin laat iets weten aub.

Dit zijn de links naar:

regenwoud op zjin best en de laatste dagen kust:

dit is de link voor fiji:

jullie moeten de link plakken in internetexplorer.

Veel plezier

Bula Fiji

Bula bula of goededag op zijn fijijaans!
We zijn net terug van ons avontuur in Fiji! En een avontuur was het zeker en vast. Samen met Benoit en Céline vertrokken we 7 december met het vliegtuig richting fiji. 3 uur later zetten we voor eerst voet op fijiaanse bodem en dat hebben we geweten. We werden hartelijk verwelkomd door muzikanten en de tropische sfeer was duidelijk te merken. Ons enthousiasme werd echter ingetoomd door de douane. Ze vonden het maar vreemd dat we niets geboekt hadden van verblijf en transport, backpacken is precies niet zo populair in fiji. Na wat gezever en gezaag mochten we dan toch het land in. Vertrokken zonder enig idee wat we eigenlijk wilden gaan doen werden we overdonderd een enthousiaste fijiaanse die ons direct een trip naar een eiland wilde aansmeren. Een week op een eiland zagen we neit zitten en we gingen dan toch maar voor ons initieel plan: een auto huren. Dit was niet zo simpel als het klinkt. We dachten aan een auto bij europcar vermits dit redelijke bekende naam is. Zij haalden er echter direct mensen bij van een louche,goedkope autoverhuur maatschappij waar we niet bij wilden huren. Folders met prijzen leken nog niet te bestaan en we moesten de mensen maar op hun woord vertrouwen. Dit betekend: als toerist wordt je afgezet, het algemene verloop in fiji. Dan maar een kijkje nemen bij de buren Hertz. hier ging het er al wat vertrouwelijker aan toe maar toch hadden we onze twijfels en werden we waarachtiger en waarachtiger. De knoop doorgehakt en dan toch maar voor 3 dagen een auto gehuurd. Erna zouden we nog zien wat we gingen doen: eiland trip of drie dagen resort. We werden zot verklaard door de plaatselijke bevolking maar dat trokken we ons niet aan we vertrokken zonder plan met onze gele 4x4 op zoek naar een slaapplaats voor een nacht. Het was maar goed dat we een 4x4 hadden gehuurd want de kwaliteit liet te wensen over. Ondanks dat het de hoofdweg was, bestond de weg uit gaten en putten, mensen en dieren langs en op de weg, de oudste auto's die je maar kan voorstellen,.... Wat een ervaring was dit. We genoten van het landschap en zagen al gauw een bordje richting een resort. We arriveerden op een of andere vreemde plaats en zagen geen hotel. Bleek dat we een boot moesten nemen naar het resort. We mochten even bellen met de receptie om iets te weten over de prijs. Gouden regel in fiji: zet toeristen af. Gouden regel voor toeristen: afpingelen geblazen!!! Een prijs voor een nacht werd na wat onderhandelen gehalveerd tot een goed betaalbare prijs. Wat met een beetje geduld allemaal niet mogeiljk is :)! Hopla dat gezegd en gedaan, op de boot naar het resort met ondertussen een mooie zonsondergang. Aangekomen werden onze valiezen gedragen wat een beetje vreemd aanvoelde want dit zijn we niet gewoon. Aangekomen in de receptie waren we precies in het paradijs belandt. Een welkomstcocktail en daar waren ze weer met vrolijke, Fijiaanse muziek. Wat een welkom. Resort met zwembad met uitzicht op zee, palmbomen, zon, vriendelijek mensen,.... Wat voelden we ons thuis. Al snel werd en besloten de hele week te blijven in de paradijs en met de auto enkele dag uitstappen te maken. Voldaan gingen we naar dromenland voor het eerst sinds lange tijd op een echt bed, in een echte kamer... Wat een luxe! De volgende dag wouden we onze auto benutten. Op weg naar de sleeping giant komen we langs de hindoeistische tempel in nadi. Dit wilden we zeker eens bezoeken. We kwamen mensen tegen die ons wilde rondleiden en we mochten mee offeren. Wat een ervaring was dit. We zetten koers naar the sleeping giant. Een tuin met orchideeën: prachtige bloemenpracht. Vervolgens naar de plaatselijke (niet toerischtische) mudpool (modderbad). Ons insmeren met modder, laten drogen, afspoelen in een modderbad, moddergevecht, natuurlijk warm waterbad van 40°C afgesloten met een massage. W at een zalige dag. En door het rondrijden hebben we het vaste land wat verkent. Super mooi land met mooie natuur. Wat kriebelt het om het binnenland te verkennen! S'avonds nog afsluiten met lekker goedkoop eten in de stad voor we terug naar het resort keren om te relaxen in het zwembad. Vrijdag besluiten we te gaan snorkelen met begeleiders van het hotel. Met een speedboot de ruige zee op. Springen op de golven en snorkelen op twee prachtige plaatsen. Zeker zo mooi als great barrier reef in australie. Je wordt ondergedompeld in een prachtige onderwaterwereld met duizenden gekleurde vissen rondom je. Adembenemend!!! De avond werd afgesloten met eten in de stad en live muziek in het hotel. Zaterdag hebben we een gids meegenomen met onze auto het binnenland in. In Fiji kan je niet zomaar dorpen binnenrijden en het gebied er rond bezoeken. Je moet toestemming vragen aan de chief van het dorp en hem met kava betalen of met geld. Kava is een traditionele drank die in een welkomstceremonie wordt bereidt en opgedronken. Het is gemaakt van gedroogde wortels van een bepaalde plant en heeft narcotische activiteiten. We hebben het geprobeerd maar je tong verdoofd er helemaal van. Maar zonder gids kan je dus nergens geraken. Dus onze gids zorgde voor de contacten met de chiefs en op deze manier konden we het binnenland een beetje verkennen. We gingen naar een waterval dicht verstopt in het woud. Echt prachtig. We hebben het strand natandola bezocht. Lokaal iets gegeten wat heel lekker was maar ons allemaal niet goed is bevallen. Ik (Karin) ben nog altijd wat ziek, mijn darm flora is niet 100%. Maar het was lekker! Op zondag hebben we lekker gechilled in het hotel. Een taxi genomen naar de stad, souvenirs gekocht en gegeten in de stad. De avond werd afgesloten met een fijiaans koor. Niet altijd even juist, maar prachtig. Wat een volume!! We deden ook mee aan kwis die georganiseerd werd in het resort. Mannen tegen vrouwen, en de mannen wonnen . De fles champagne werd met de hele bende lekker opgedronken en we leerden weer veel mensen kennen: een bende schotten, en australiers. Maandag hele dag gechilled in het resort en dinsdag moesten we afscheid nemen van céline en benoit. Steve, een sydneyer, nam ons mee op de catamaran die in het resort ter beschikking was en heeft ons leren varen. Super leuk! Erna heeft louis een duikinitiatie gevolgd in het zwembad! Hij heeft de kneepjes van het duiken (in een zwembad) onder de knie hoor :)! Woensdag hebben we ons nog geamuseerd in het resort om dan in de namiddag het vliegtuig terug naar sydney te nemen. Wat missen we de fijiaanse vrolijkheid al! Het was een heel avontuur en zijn heel blij dat we dit hebben kunnen doen. Het leek wel of we even in afrika zijn geweest. We hebben ervan genoten!!!! Nu zijn we terug in Sydney en morgen nacht vliegen we naar nieuw-zeeland! Dan volgt er weer meer nieuws van ons :)!

En weg zijn wij....

Ons ticket is geboekt. Maar waar gaan we heen? We gaan samen met celine en benoit, voor een weekje naar het tropische, zwoele, exotische, droomparadijs...... FIJI!!!!!

We huren een auto en gaan het hoofdeiland vitu levu verkennen. Wat cultuur opsnuiven! Waarschijnlijk een weekje geen nieuws van ons. De 14/12 zijn we terug in Sydney en de 17de vliegen we dan richting nieuw-zeeland. Dan gaan we eerst het noorder eiland verkennen en vervolgens het zuidereiland. OP het zuidereiland gaan we een trektocht doen van 4 dagen en waarschijnlijk een fietstocht van 2 dagen. Wat kijken we hier naar uit!

Regenachtige groeten uit Sydney!

Wat spannend :)

auto verkocht!

Na twee dagen is de auto al verkocht voor een zeer goede prijs. We slapen momenteel in een tentje op een camping in sydney. Ofwel huren we een auto en gaan we nog 10 dagen zuid-australie verkennen,want daar zijn we no niet geweest . maar liefst springen we dinsdag op een vliegtuig met een of andere last minute naar bali,maleisie of wie weet warheen de vlieger ons brengt :)

groetjes van een overgelukkige louis en karin

maar we missen harvey

De laatste dagen aan de kust

We hebben weer een prachtig nationaal park bezocht, ditmaal aan de kust! Het Hathead national park. Een tip van een vriendin van het koor vroeger die nu in Australie woont! Wat een prachtige tip. Maar eerst trial bay bezocht, een oude gevangenis. Op dewe prachtige plaats hebben we ons eens op een ontbijtje getrakteerd: Spek en ei! Wat smaakte dat goed zeg!!! Dan klaar voor een wandeling door het nationale park. Het regende niet voordat we onze rondwandeling begonnen maar we waren doorweekt als we eenmaal terug bij de auto aankwamen. Wat een prachtige vergezichten over de kust, de rotsen en de kliffen. Dan verder gereden naar port macquire en ons op een betaalde camping gezet zodat we eindliejk nog eens konden douchen en droog koken en onze kleren laten drogen. De volgende dag was het weer al iets beter en zij n we de ochtend begonnen met buien en pannekoeken bakken :). Als de buien iets wat over waren zijn we port macquire uitgereden want er was niet veel te zien en zijn we aan een prachtig meer gaan overnachten. Hier zagen we onze eerste pelikanen. Onze mais op de bbq gegooid en man dat blijft ons steeds verbazen hoe lekker dat dat is! Wat een gezellige avond. De volgende ochtend werden we dan eindelijk wakker met volle zon. Joepie, het is terug mooi weer! We maken dan ook vollebak gebruik van het mooie weer: Louis gaat weer eens surfen en ik lees lekker in mijn boek uit! In de namiddag gaan we door naar crowdy bay. Nog zeo een mooie tip van Eva. Prachtige kust was het ook hier weer. S'avonds ook weer bij een prachtig meer met mooie zonsondergang lekker kunnen slapen. Met stralende zon staan we op en beginnen onze dag met een stevige klim naar een uitzichtspunt over de kust van het bouti bouti national park. En ik moet niet zeggen zeker dat het weer prachtig was> De stranden zo wit, de zee zo helder..... Na een koude verfrissende plons te nemen op een verlaten prive strand gingen we naar seal rocks. Een tip van het info centre als we houden van mooie niet toerischte plekjes. De kust hier overtreft echt alles!!! Na een nog steviger klim als eerder in de dag hebben we prachtig uitzicht vanop de vuurtoren. Terug aan dit prachtige strand grote twijfel: verder rijden of gewoon de namiddag lekker chillen??? En chillen is het geworden. We zouden op de parking aan het strand slapen want er waren geen no camping tekentjes. We gingen het er op wagen. En we waren duidelijk niet alleen met dit idee. De ene camper na de andere kwam aangereden naarmate de avond vorderde. We hebben lekker gesnorkeld. Hebben bier gedronken op het strand en gefrisbeed met 3 kerels uit sydney. Gegeten en gekookt met Phil uit sydney, zelfgemaakte limonade geproefd van marina , felix en marie uit duitsland en canada. En het leukste van de avond: we hebben met zn allen een kampvuur gemaakt op het strand en de hele avond onder cde prachtige sterrenhemel gezeten: sydniers, ;ensen uit canberra, zweden, canada,duitsland... iedereen was er en het was super gezellig! Wat een avond. VOlgende dag nog eens gaan snorkelen en adressen uitgewisseld! Het was jammer om te vertrekken! Maar dan toch maar vertreokken richting myall lakes national park waar louis er in slaagde om voor een uur de sleutel kwijt te spelen van de auto. Na lang zoeken bleek hij hem ergens gewoon gelegd te hebben en hij wist het opeens weer :)> Gelukkig maar, het was even paniek :)! Nu zijn we in nelson bay> Genoten van het strand en de zon en nu regent het weer dus zitten we in de bib. Hebben alles in orde gemaakt voor de verkoop van de auto en morgen gaan we naar sydney en zullen we eraan beginnen. Hopen op een goede prijs en een snelle verkoop :). We zien ook de belgen die we eerder ontmoet hebben weer terug en gaan pinten pakken met ;ensen die in sydney wonen en we hebben leren kennen dus het kan nog gezellig worden!

Groeten en tot.... er zullen even geen spannende verhalen volgen vermits we elke dag op straat gaan staan om de auto te verkopen!