karinenlouisdownunder.reismee.nl

De laatste dagen aan de kust

We hebben weer een prachtig nationaal park bezocht, ditmaal aan de kust! Het Hathead national park. Een tip van een vriendin van het koor vroeger die nu in Australie woont! Wat een prachtige tip. Maar eerst trial bay bezocht, een oude gevangenis. Op dewe prachtige plaats hebben we ons eens op een ontbijtje getrakteerd: Spek en ei! Wat smaakte dat goed zeg!!! Dan klaar voor een wandeling door het nationale park. Het regende niet voordat we onze rondwandeling begonnen maar we waren doorweekt als we eenmaal terug bij de auto aankwamen. Wat een prachtige vergezichten over de kust, de rotsen en de kliffen. Dan verder gereden naar port macquire en ons op een betaalde camping gezet zodat we eindliejk nog eens konden douchen en droog koken en onze kleren laten drogen. De volgende dag was het weer al iets beter en zij n we de ochtend begonnen met buien en pannekoeken bakken :). Als de buien iets wat over waren zijn we port macquire uitgereden want er was niet veel te zien en zijn we aan een prachtig meer gaan overnachten. Hier zagen we onze eerste pelikanen. Onze mais op de bbq gegooid en man dat blijft ons steeds verbazen hoe lekker dat dat is! Wat een gezellige avond. De volgende ochtend werden we dan eindelijk wakker met volle zon. Joepie, het is terug mooi weer! We maken dan ook vollebak gebruik van het mooie weer: Louis gaat weer eens surfen en ik lees lekker in mijn boek uit! In de namiddag gaan we door naar crowdy bay. Nog zeo een mooie tip van Eva. Prachtige kust was het ook hier weer. S'avonds ook weer bij een prachtig meer met mooie zonsondergang lekker kunnen slapen. Met stralende zon staan we op en beginnen onze dag met een stevige klim naar een uitzichtspunt over de kust van het bouti bouti national park. En ik moet niet zeggen zeker dat het weer prachtig was> De stranden zo wit, de zee zo helder..... Na een koude verfrissende plons te nemen op een verlaten prive strand gingen we naar seal rocks. Een tip van het info centre als we houden van mooie niet toerischte plekjes. De kust hier overtreft echt alles!!! Na een nog steviger klim als eerder in de dag hebben we prachtig uitzicht vanop de vuurtoren. Terug aan dit prachtige strand grote twijfel: verder rijden of gewoon de namiddag lekker chillen??? En chillen is het geworden. We zouden op de parking aan het strand slapen want er waren geen no camping tekentjes. We gingen het er op wagen. En we waren duidelijk niet alleen met dit idee. De ene camper na de andere kwam aangereden naarmate de avond vorderde. We hebben lekker gesnorkeld. Hebben bier gedronken op het strand en gefrisbeed met 3 kerels uit sydney. Gegeten en gekookt met Phil uit sydney, zelfgemaakte limonade geproefd van marina , felix en marie uit duitsland en canada. En het leukste van de avond: we hebben met zn allen een kampvuur gemaakt op het strand en de hele avond onder cde prachtige sterrenhemel gezeten: sydniers, ;ensen uit canberra, zweden, canada,duitsland... iedereen was er en het was super gezellig! Wat een avond. VOlgende dag nog eens gaan snorkelen en adressen uitgewisseld! Het was jammer om te vertrekken! Maar dan toch maar vertreokken richting myall lakes national park waar louis er in slaagde om voor een uur de sleutel kwijt te spelen van de auto. Na lang zoeken bleek hij hem ergens gewoon gelegd te hebben en hij wist het opeens weer :)> Gelukkig maar, het was even paniek :)! Nu zijn we in nelson bay> Genoten van het strand en de zon en nu regent het weer dus zitten we in de bib. Hebben alles in orde gemaakt voor de verkoop van de auto en morgen gaan we naar sydney en zullen we eraan beginnen. Hopen op een goede prijs en een snelle verkoop :). We zien ook de belgen die we eerder ontmoet hebben weer terug en gaan pinten pakken met ;ensen die in sydney wonen en we hebben leren kennen dus het kan nog gezellig worden!

Groeten en tot.... er zullen even geen spannende verhalen volgen vermits we elke dag op straat gaan staan om de auto te verkopen!

Roel

Hoi ';ensen',
Blijkbaar zijn jullie nog niet helemaal gewend aan het qwerty toetsenbord.
Het is daar duidelijk mooi en gezellig. Geniet er nog van met volle teugen. Hier is het ondertussen lekker herfst.
Kus
Leen, Roel en Ruben

zus

leuk verhaal! mag me echt niet te hard inleven in jullie verhalen, want dan heb ik al helemaal geen zin meer om te gaan werken ;)
Hopelijk kunnen jullie je wagentje snel verkopen... Is die stress/druk al van de schouders....
Hier ook alles goed. Volgende weekend gaan we naar de Ardennen en zoals je me kent, heb ik nog geen cadeau of gedicht. hehe. maar dat komt wel echt in orde hoor.
Trouwens Karin. Ik had je papa enkele dagen geleden aan de lijn. 'KarinDavids' toonde zich op skype online en logischerwijs begon ik euforisch te bellen :). Het eerste gedacht was 'how, Louis heeft dat accent fel overgenomen'... maar na verloop van tijd had ik dan wel door dat het je papa was. hehe.
Voor derest gaan we tijdens de feestdagen ongelooflijk hard aan jullie denken (en stiekem ook een beetje missen) :) maaaar daar kunnen we wel tegen! Dikke dikke zoenen en geniet daar maar goed! xx

Paul

Hoi hoi Louigi, amai amai das een verhaal. Zoals Annabel heb ik ook geprobeerd me niet te hard in te leven maar dat is niet gelukt. Zo een chil verhalen doen me alleen maar snakken om naar daar te gaan.
Och, ik moet nog twee weken werken en dan heb ik 3 weken verlof dus zal er ook echt van genieten. Pas de laatste dagen op daar op straat dat je daar niet beroofd wordt.
Kus, PaulX