karinenlouisdownunder.reismee.nl

Nieuw-zeeland

Na een overnachting in de luchthaven van sydney zijn we goed en wel aangekomen in Auckland, Nieuw-zeeland. We werden zelfs opgewacht op de luchthaven door onze maatjes maarten en melanie met een welkomstbordje. Het was een zeer leuk weerzien! Dan richting ophaalpunt van onze huurauto. We hebben onze auto 2 maanden geleden in cairn geboekt via een boekingsbureau. Nu bleek alleen dat zij de boeking nooit bevestigd heeft en het geld niet heeft doorgestort en vervolgens was er dus geen auto voor ons beschikbaar want hier in auckland staan we niet in het systeem, is er nooit een boeking geweest. Heel wat op een af gebeld naar australie om te vragen of ze ons willen upgraden naar een duurdere 4x4 wagen de enige auto nog beschikbaar en de meerprijs betalen. Maar dit weigeren ze. De manager is in verlof en de medewerkers hebben geen bevoegdheden. Dus hebben we een kleinere auto gekregen dan besteld en betalen ze ons het verschil terug en 2 gratis nachten in aukcland. Maar nu blijkt dat de auto echt veel te klein is om met 4 en bagage en kampeerspullen in rond te reizen. Dus nu gaan we morgen proberen opnieuw te bellen en hopen maar dat ze ons toch willen helpen. Er zijn nergens nog autos beschikbaar. Het is hoogseizoen en de autos zijn allemaal uitverkocht. Fingers crossed dat we morgen iets uit de wacht kunnen slepen.

Groetjes

Simon

Hoi Louis en Karin,

Hopelijk raakt het in orde met de auto! Een 4x4 is wel handig voor op 90mile beach natuurlijk! Geniet van NZ!!

Papa Hermus

Ja jongelui, het kan nu eenmaal niet altijd voor de wind gaan. Neem hier bijvoorbeeld. Het regent en sneeuwt tegelijk en het beste advies is binnenblijven met de kachel op zijn hoogst. Neemt niet weg dat het hier echt wel knus is met de kerstboom ingetuigd, de kerststal uitgepakt, adventskaarsjes aan en lekker eten uit het kookboek van Jeroen Meus deel 2.
Mochten we jullie kortelings niet meer kunnen spreken of mailen; een heel zalige kerst en alvast een gelukkig nieuw jaar.
Kisses; papa en mama

papa D

Hallo Allemaal,
Heb net een kort telefoontje gehad van Karin en Louis!
Ze hebben een auto en zijn vertrokken na 3 dagen vertraging en dreigen met een advocaat!
Het is er een wandelparadijs en ze genieten met volle teugen! Alleen is het erg koud s'nachts (volgens Karin).
Ze hebben momenteel geen internet en gsm bereik en Louis zijn gsm doet het niet meer!
Alles goed met hen!
Voor jullie allen een prettige kerst en een goed nieuwjaar gewenst door beide globetrotters!

Martijn (van de camping uit Sydney)

Hey Louis en Karin,

Veel plezier daar nog in Nieuw-Zeeland. Wij zijn inmiddels weer aangekomen in het koude Nederland, dus geniet er nog maar van daar. Wel rot dat het zo is gelopen met de auto, maar dat mag de pret daar natuurlijk niet drukken!

Groetjes en fijne feestdagen!

zus

zalig kerst Karin en broertje!
Jullie werden gemist aan de eettafel! Volgend jaar wel zeker aanwezig zijn e ... ;)

Groetjes en veel plezier daar!

Papa en mama Louis

Hoewel ik jullie aan de telefoon Zalig Kerst hebben kunnen wensen, toch nog even een extra woordje op jullie blog. Gisteren hebben we een fijne dag gehad bij oma Hermus met; lekkere soep van oma, frieten met stoofvlees a la Jeroen Meus en chocomousse van tante Mariette. Vandaag is Telenet geweest om alles over te schakelen, dus we kunnen weer onbeperkt op het internet. Lekker 2 weekjes vakantie en pas de 9e weer aan het werk.
Het ga jullie goed op het zuidelijke eiland van Nieuw Zeeland. Hopelijk geen zondvloed of aardbeving en laat ons iets weten als je van plan bent om er nog een jaartje bij te doen. Kwestie van niet voor niets naar de luchthaven te moeten.
Kisses xxx