karinenlouisdownunder.reismee.nl

Milford sound: het wonderbaarlijke fjordland!

Hallo allemaal.

Even de laatste verhalen en foto's nog neerpennen zodat jullie toch zeker niets hebben moeten missen!

Aangekomen in Te Anau met het oog op de 4 daagse wandeling werden we redelijk teleurgesteld. Na een laatste weer check vooraleer onze tickets af te halen bleek dat het weer er helemaal niet goed uitzag. Voorspelling van hagel en sneeuw boven de 1800 m. En dat was waar wij naar toe gingen. Gelukkig konden we onze tickets verzetten naar 5 dagen later in de hoop dat het weer dan beter zou zijn. Nu hadden we dus inneens 4 dagen om op te vullen. Eerst hebben we de nacht doorgebracht in een van de prachtigste jeugdherbergen waar we ooit zijn geweest. In plaats van bunk bedrooms van 12 personen, kon je per 2,4 of 6 een huisje huren met keuken en of douche erbij. Het lag op een heuvel en je had prachtige vergezichten. Dit was echt een stukje paradijs en zalig om even voor de regen te schuilen. De volgende ochtend werden we wakker met besneeuwde bergtoppen in de verte en het had dus wel degelijk meer dan 10 cm gesneeuwd. Wat waren wij blij dat we nu niet boven in de bergen zaten!! Om onze dagen op te vullen hadden we besloten naar milford sound te rijden, een bekend fjorden gebied in nieuw-zeeland. De weg er naar toe zou prachtig zijn maar we zagen helaas niet veel vanwege het uitermate slechte regenweer. Louis en ik wouden ons toch niet laten tegenhouden en hebben ondanks de regen toch een wandeling gedaan. Zo werden onze regenjassen en schoenen ook onmiddelijk eens getest voor de 4 daagse van erna. Besluit sommige jassen waren niet meer wat ze geweest waren :)! We waren doorweekt. Om toch maar niet de tent op te zetten in dit miezerige weer hebben we weer een hutje voor de nacht geboekt. Dit was een 80 jaar oud hutje met bijhorende stoof. De stroom viel uit om 22.00 en het was redelijk oud allemaal maar een avontuur om er te slapen, en droog! Dat was het voornaamste. De volgende dag was het wonder boven wonder helemaal open getrokken! Wat hadden we geluk want louis en ik zouden een boottrip door de fjorden gaan maken. Het landschap was echt adembenemend. De boottrip nog adembenemender en wat waren we content dat we dit stukje natuur mochten aanschouwen!!! De dag afgesloten met een stuk te wandelen van de rootburn track. Een bekende 4 daagse waar we dus een stukje van gelopen hebben. Wat was het mooi met al die besneeuwde toppen in de verte. We hebben er echt van genoten. Dit was de laatste voorbereiding op de aangekomende kepler track. Afgesloten met een prachtige kampplaats. Wat stond ons tentje daar mooi tussen de bergen. De volgende dag ons valiezen gepakt en helemaal klaar om de kepler track te beginnen!

link naar de foto's: