karinenlouisdownunder.reismee.nl

Genieten van Melbourne bij Julie and Collin

Aangekomen in Melbourne moesten we uitzoeken hoe we bij Julie en Collin moesten geraken. Julie and Colin zijn een kopppel die hebben leren kennen helemaal aan het begin van onze trip in mount remarkable national park. Zij gaven toen hun adres en gegevens en we hebben hun dan ook gecontacteerd of we onze 4 laatste dagen bij hun mochten doorbrengen. Vanwege de australian open waren de prijzen in jeugdherbergen tot 80euro per persoon per nacht in een 12 persoons kamer. Veel te duur dus. En we mochten bij Julie and Colin verblijven voor vier dagen. Dus een beetje zenuwachtig gingen we op zoek naar het juiste openbaar vervoer om tot bij hun te geraken want zij wonen buiten de grote stad. Eenmaal trein gevonden gingen we op weg, maar dit niet zonder problemen. Onze trein stopte abrupt en het bleek dat iemand zelfmoord had gepleegd. Er zouden geen treinen meer verder rijden en er zouden bussen in gelegd worden. Daar stonden wij dus in de the middle van weet ik veel waar en geen idee waar we naar toe moesten... Gelukkig hoorde iemand dat we van belgie waren. Een vriendelijke nederlander die al 17 jaar in australie, melbourne woont. Hij heeft zich over ons ontfermd en ons mee gegidsd naar het volgende station. Helaas ook daar reden geen treinen meer, het hele treinverkeer was verstoord. Hij belde zijn vrouw en zij zou ons oppikken en afzetten in de buurt van jullie and colin. Het was toch op hun weg zeiden ze. Dit nog maar eens om de vriendelijkheid van de ozzies te laten zien! Uiteindelijk dan toch goe den wel bij julie en collin aangekomen waren onze zenuwen helemaal verdwenen. Wat zijn deze mensen toch vriendelijk. Ze hadden al allerlei info voor ons verzameld om de stad te verkennen. En zaterdag en zondag zouden ze ons mee op pad nemen als wij dat zagen zitten! Waar waren we terecht gekomen, echt de max!!! De volgende dag was het australia day of zoals de aborignals zeggen: survivor day! Heel de dag door zijn er feestelijkheden in de stad. Zeer gezellige dag met goed weer, leuke muziek en vrolijkheid afgesloten met prachtig vuurwerk! De meeste van jullie zullen het vuurwerk wel gezien hebben tijdens het stilleggen van de australian open! Wat een zalige dag. De volgende dag hebben we een stadswandeling gedaan door kleine straatjes, arcades, echt de gezellige delen van de stad. Amai wat heeft deze stad meer te bieden als Sydney. Melbourne bruist van kunst en muziek en is echt een zaligheid om te vertoeven! S'avonds lekker mee gegeten bij jullie en colling thuis en samen naar de tennis gekeken! En dan was het weekend aangebroken! Toen we wakker werden stond de picknick al klaar voor ons dagje weg! Ze hebben ons de streek rond melbourne laten zien. Sjieke wijnboeren, tot uitzichtspunten, tot kleine leuke theewinkeltjes,.... vanalles wat en voor ieder wat wils! Na een heerlijke picknick met zelfgemaakte spulletjes en groentjes uit eigen tuin gingen we collin zijn dochter bezoeken en samen naar het strand! Zijn dochter vertrekt bijna op een trip door europa dus het was leuk bijbabbelen. S'avonds hebben ze ons mee genomen over een brug met zicht op het hele verlichte melbourne. En als kers op de taart gingen we eten in de meest gekende straat in Melbourne als het op eten aankomt. Lekker italiaans en wat een zalige dag was dit. Als afsluiter gebak gaan eten bij een bakkerij zo groot dat je het niet kan voorstellen. Het leken we 4 bakkerszaken langs elkaar! Echt de max! De volgende dag namen ze ons mee naar de markt en een ander deel van de stad. Tijd om een laatste keer te zwemmen in de zee en te genieten van het prachtige weer want die avond vertrok ons vliegtuig! Weer lekkere picknick en wandeling door de botanische tuinen van melbourne en bezoek aan een prachtige kerk. Afgesloten met zelfgemaakte lasagna bij hun thuis en toen was het jammer genoeg tijd om afscheid te nemen. Ze brachten ons naar de luchthaven en wat was dit even emotioneel. We hadden een hele goede band opgebouwd met deze mensen en het klikte gewoon goed! Ze noemden het afscheid van hun eigen kinderen zonder te weten wanneer ze terug komen :)! En toen reed de auto weg en stonden we metn onze valiezen op de luchthaven. Hetzelfde als 5 maanden geleden maar met heel veel ervaringen, avonturen rijker! Wat is het snel gegaan en wat een zonde dat het al om is! Een ervaring die we beiden niet hadden willen missen! Maar zoals bij alles kwam er aan ons groot avontuur ook een einde!