karinenlouisdownunder.reismee.nl

Het noordereiland: vulkanisch grondgebied

Hier komt ons verslag van het noorder eiland. Sorry voor de vertraging :)!

Onze reis begon met een nachtje op de luchthaven. We moesten er zijn om 4.00 s'nachts dus dat betekende de nacht doorbrengen op de luchthaven. Ondanks de verwachtingen hebben we toch nog redelijk goed geslapen op de grond. Ons plan om te slapen in het vliegtuig was snel om zeep toen we zagen dat quantas hele goede films aanboden:). Dus redelijk moe kwamen we aan in Auckland waar onze maatjes ons opwachten met een welkomstbordje. Wat een leuke ontvangst. Dan vol goede moed de auto ophalen. De moed zonk ons echter snel in de schoenen toen we er achter kwamen dat onze boeking nooit door het boekingskantoor in cairns werd bevestigd en ze dus geen auto voor ons ter beschikking hadden. Na heel wat telefoontjes kwam dus het nieuws dat ze niets voor onze konden doen behalve onze accomodatie voor die nacht betalen en ons een kleinere auto te geven. De auto aangenomen en het een dag geprobeerd maar de auto was veel te klein. 2 gratis nachten verder hebben we na al veel geregel toch nog maar eens gebeld naar cairns en ons eens goed boos gemaakt en gedreigd met een advocaat en inneens gingen er deuren open. Bleek dat het verhuur bureau ook inneens een ford falcon ter beschikking had dus waren we vertrokken. EINDELIJK! Onze spullen bij elkaar gezocht en zijn we op weg gegaan naar onze eerste bestemming: rotorua, het vulkanische gebied van australie. Hier brachten we een bezoekje aan thermal wonderland. Een thermaal, vulkanisch gebied met stoom, zwaveldamp, geisers, verschillende gekleurde meertjes, stank, prachtig! Onze volgende stop was lake taupo. Hier zijn we rond gereden en hebben er verder geen bezoek gebracht wegens tijdsgebrek. Maar de rondrit was al heel erg mooi. Nieuw zeeland is gewoon heel erg mooi. De landschappen zijn adembenemend!! Hierna aan onze volgende grote uitdaging begonnen: de tongariro crossing! Dit is een alpine crossing over een plateau dat tussen twee vulkanen loopt waarvan er eentje nog actief is. Deze actieve vulkaan speelt de rol van mount of doome in mordor in lord of the rings. Dit betekende eerst heel veel klimmen om op het plateau te geraken. Na deze stevige, pittige klim prachtig tussen de vulkanen door gewandeld. Rode grond, prachtige vulkanische bergmeertjes,..... Zo iets moois hebben we nog nooit gezien. De ruwheid van het landschap is prachtig! 12 km gewandeld tot aan de berg hut en daar gezellig overnacht. De dag geeindigd met prachtig uitzicht over de bergen. adembenemend!!!! De volgende dag zijn louis en ik vroeg uit de veren gesprongen om tijdens de dauw naar de auto te wandelen, de laatste 6 km. Konden wij de auto terug ophalen en melanie en maarten enkele uren later oppikken aan het eindpunt van de wandeling! wat een leuke tweedaagse! Vervolgens zjin we gaan wandelen aan egmont national park rond mount taranaki. Deze berg tekent het landschap al van ver. De eeuwige sneeuw hebben we niet beklommen maar we hebben toch goed gewandeld en genoten van het prachtige weer! De avond geeindigd op een strandcamping en ons zelf getrakteerd op een lekkere maaltijd want het was kerstavond, die we afsloten met een gezellige kerstfilm :)! jaja ook wij doen aan feestelijkheden :)-! De volgende dag koers gezet naar wellington, de hoofstad van nieuw-zeeland! Hier moesten we zijn voor de ferry richting zuider-eiland! We dachten hier kerstdag eens op stap te gaan en lekker te gaan eten maar de stad was redelijk dood. Hebben toch een gezellige tent gevonden waar lekker konden eten en we hebben onze kerstcadeautjes dan ook uitgedeeld! Wat een gezellige avond! De volgende dag vroeg de ferry naar picton, op het zuidereiland! Dit was al het einde van ons noorder avontuur! Meer leesplezier volgt nog!

groetjes

(fotos bij dit verhaal vinden jullie op de link van onze vorige blog)