karinenlouisdownunder.reismee.nl

De kepler track

Eindelijk konden we beginnen aan ons 4 daags avontuur! De eerste dag begon goed! Vlak wandelen en het weer zat deze keer goed mee! Onze eerst hut lag 16km verder en aan een prachtig bergmeer. Hier leerden we Robert kennen die de volgende dagen met ons mee zou wandelen. Een gezellige avond en een slechte door snurkers-gestoorde-nacht verder begonnen we aan onze tweede dag. Deze begon goed maar eindigde slecht. We begonnen met zonnestralen maar de lucht betrok toch langzamerhand tot het eindigde in gigantische regenbui. Vandaag moesten we 15km wandelen en toch al wat stijgen. We hebben flink doorgestapt zodat we 4 uur hebben gelopen in plaats van de voorspelde 6 uur. We verlieten langzaam het bos en kwamen tussen de bergen te lopen in een prachtige valei met watervallen die nu helaas heel mistig was door het slechte weer. Eenmaal aangekomen bij de hut waren we doorweekt, en we waren niet alleen. De mensen die de tocht in de tegenovergestelde richting wandelden hadden die dag de bergkam moeten oversteken en er waren rukwinden tot 90km per uur. Als je dan over een richel loopt kunnen er al eens ongelukken gebeuren en zo zijn ze dus ook iemand moeten komen halen met de helikopter. Door de hevige wind en regen waren deze mensen nog doorweekter als ons. De hut hing vol met slaapzakken, schoenen, kousen, kledij die te drogen hing. Hele gezellig avond met 2 nederlandse reisbegeleidsters die ook in de hut sliepen. Deze keer wel een goede nachtrust en s' avonds is louis met robert en maarten nog kiwi's gaan spotten maar hadden helaas geen geluk. De volgende ochtend met een bang hartje opgestaan want we wisten niet wat het weer zou doen. Als er weer zo rukwinden zouden zijn mochten we niet vertrekken en moesten we terug wandelen. Gelukkig voor ons was de wind een beetje gaan liggen en zouden er maar rukwinden van 70km per uur zijn en regen pas op het einde van de dag. Dus we waagden het erop en vertrokken voor de beklimming van de bergkam. Na een goede, stevige klim waren we op het punt gekomen dat we km's over de richel moesten lopen. Het begon met mooie regenbogen en vergezichten maar al snel nam de mist de overhand en zagen we niets. Het was ijskoud boven en na een goede stevige toch waren we toch blij dat we in de hut aankwamen. Het was een heel avontuur! De hut was echter ijskoud maar weer gezellig! Louis is samen met robert nog de plaatselijke grotten gaan verkennen en de volgende dag was ons laatste dagje alweer aangebroken. Moe maar voldaan de laatste dag stappen en we kijken terug op een prachtig avontuur en ervaring!