karinenlouisdownunder.reismee.nl

Regenwoud dat zijn naam alle eer aandoet: REGEN

We zijn begonnen aan de waterfall way. Het doet zijn naam alle eer aan want door de hevige regen waar de oostkust momenteel voor enkele dagen door geteisterd wordt, zijn al de watervallen heel hevig en super mooi om te zien. De nadelen zijn echter dat het nonstop regent en het ons een beetje belemmert in ons doen en laten. gisteren hebben we de regen getrotseerd en 7 km gewandeld in het fenomenaal new england regenwoud. Prachtig was maar helemaal doorweekt als verzopen katten kwamen we terug aan bij de auto. Louis heeft in een nabijgelegen hutje dan het haardvuur aangestoken zodat we ons terug wat konden opwarmen. Vandaag hebben we de regen niet getrotseerd. We wilden vertrekken om aan een tocht door het regenwoud te beginnen in het dorrigo nationaal park maar na enkele meters hadden we al 10 bloedzuigers verzameld. Toen we hoorden van mensen die net de wandeling hadden gedaan dat er massa's bloedzuigers zijn en ze helemaal vol zaten tot achter hun oren (letterlijk) hebben we besloten de wandeling maar te laten voor wat het is. We hebben nu onze laatste 10 dagen wat gepland en mannen wat kort ons australie avontuur zichtbaar in! We hopen dat de regen snel overtrekt maar ze voorspellen slecht weer tot zondag. Er worden overstromingen verwacht rond brisbane maar daar zijn we gelukkig al voorbij. We hopen dat we de regen kunnen trotseren en laten ons zo weinig mogelijk van onze plannen afbrengen. het is wel heel vervelend om onze kleren droog te krijgen in de van, alles wordt zo vochtig! Ook koken is minder aangenaam als het regent. het is ook sterk afgekoeld. We lopen nu met fleece en regenjas rond en s'nachts is het gewoon koud en louis zijn slaapzak is er niet zo goed tegen bestand. Maar we zijn backpackers voor iets en trekken onze plan :). We genieten ook al regenen we bijna weg. Rijden nu terug naar de kust. Foto's volgen.... misschien ;)