karinenlouisdownunder.reismee.nl

Picton en omgeving: dolfijnen,wijngaarden en wandelen!

Aangekomen in picton hebben we ons eens goed geinformeerd over onze verdere reisplanning en alvast enkele dingen vastgelegd zoals lousi zijn benji sprong in januari :)! Dan al naar onze volgende bestemming doorgereden: kaikoura! Het paradijs van de marine wereld! S'morgens vroeg vertrokken we met de boot de oceaan op om walvissen te gaan spotten. Na nog geen uurtje op de boot hadden ze een walvis gesignaliseerd. Een sperm whale. De enige walvis die tot 3 km diep kan duiken. Door zijn ultrasounds die hij maakte werd hij opgespoord en moesten we even wachten tot hij weer boven kwam en het wachten werd beloond! Inneens konden we het grote gestalte spotten aan de oppervlakte van het water. Hij was zelfs zo vriendelijk om zjin staart te tonen vooraleer hij terug ging duiken. Wat een impossant dier! Wat een ervaring. Alsof dat nog niet genoeg was hebben we een school van 100den dolfijnen gezien. Hele mooie en hele speelse. Ze zwommen echt overal. Overal waar je keek waren deze prachtige dieren. Ze trakteerden ons op akrobatische kunstjes! Wij gaan nooit meer naar een dolfinarium. Wat zalig om deze dieren in hun natuurlijke omgeving te kunnen spotten. Alsof dit nog niet genoeg was hebben we zeehonden in hun natuurlijke omgeving kunnen spotten. Wat een luilekker leventje hebben deze beesten zeg! Het was een prachtige voormiddag! In de namiddag hebben we op de peninsula een hele mooie wandeling gemaakt en geslapen op een hele mooie camping in de middle of nowhere! De volgende dag hebben we een wijntour gedaan! Voor mij (karin) niet zo heel speciaal maar de rest heeft een hele leuke dag beleefd. We zijn wel naar 6 wijnboeren geweest en wijn dat ze hebben mogen proeven, amai :)! Natuurlijk kon het kopen van een flesje wijn er niet aan ontbreken. Die avond naar een camping geweest aan de queen charlotte road met uitzicht op de sounds. Dit lijkt op fjorden maar hebben een andere oorsprong! Fjorden ontstaan door het smeltwater van de gletsjers terwijl de sounds valleien zijn die ondergelopen zijn zo vele jaren geleden. Prachtige camping maar lang getwijfeld of we wel zouden bljiven staan. We hadden al meermaals gehoord die dag dat noodweer er zat aan te komen en de man op de camping vertelde dat het een horrible night zou worden. We hebben wel drie keer onze tent terug opgezet en afgebroken vooraleer we dan toch besloten om echte avonturiers te worden en te blijven staan. Er is geen druppel gevallen die nacht :)! Toch hebben louis en ik de nacht ind e auto doorgebracht want onze matras is op mysterieuze wijze gesneuveld! We zijn op zoek naar een nieuwe! Moe na een slechte nacht zijn we vertrokken aan onze wandeling avn 15 km over de queen charlotte track! Een hele bekende wandeling in nieuw-zeeland rondom de sounds! Heel erg mooi! Met heel veel geluk zijn we droog gebleven tot na de wandeling. Toen we een uur op onze boot terug hebben moeten wachten zijn we wel doorregend! Eenmaal terug in picton was het noodweer losgebarsten en besloten we de nacht door te brengen in de hostel. Een hele gezellige plek gevonden, heel huiselijk en rustig! Hier voelen we ons wel op het gemak! Vermits het weer binnen enkele dagen beter zou worden besluiten we hier drie nachtjes te blijven en nieuwjaar hier te vieren. Gisteren zijn we naar een plaatselijke pub geweest waar we de benen nog eens hebben strekken op de plaatselijek live muziek en we kijken vol hoop uit naar nieuwjaars avond om onze dansbenen nog eens te kunnen strekken. Ze beloven vuurwerk en een heuse live band dus als het weer wat meezit belooft het een hele leuke avond te worden. We vullen onze tijd met muffins bakken en lasagna maken, want we hebben een oven! Ik zei het toch: huiselijke sfeer!

hier alvast de link naar de foto's:

Groetjes aan iedereen! en alvast een gelukkige nieuwjaar!

Kenny & Lätitia

hey mates,
het klinkt geweldig dat jullie 2012 verder jullie dromen kunnen waarmaken!!
helaas ... nog één dikke maand om te profiteren en dan back 2 reality, maar nog niet aan denken!!
Zo te merken is N-Z zoals ze zeggen adembenemender dan aussie.
Tot 2012, hou het hoofd fris maar mss toch tijd om "ganz lose so gehen".

ciao
K&L

karin en louis

Hey Lätitia en Kenny,

sorry dat we niets meer van ons laten horen maar onze gsm doet het niet meer! Jullie ook een goed 2012 gewenst. We zien jullie in 2012 in Gent ergens he!
Hele dikke zoenen en foto's en verhalen volgen nog he :)

Paulo en Lieno

Ook een gelukkig nieuwjaar van ons tweekes!!!XX