karinenlouisdownunder.reismee.nl

oog in oog met slangen, bloedzuigers, teken en prachtige natuur:het wandelparadijs!

Onze binnenlandse tocht langs verschillende nationale parken is begonnen! We starten met het main range nationaal park waar we een heen en terug wandeling maken naar de top! Het is weer warm maar gelukkig biedt het regenwoud wat afkoeling door de vele schaduw. De vochtigheid maakt het echter toch vermoeiend om te wandelen. Ondanks het maar 12km is zijn we toch wel echt blij dat de wandeling om is! We hebben onderweg een slang gezien. Een hele mooie maar we weten niet wat het is! Hij staat niet in ons boekje dus we gaan er vanuit dat hij niet giftig is! Vervolgens rijden w richting Lamington national park; Een pareltje onder de nationale parken!!! De tocht over de berg richting het park ik al de moeite. Slingerend naar boven en de vegetatie verander geleidelijk aan in regenwoud! De vogels zorgen voor muziek en we zijn alvast betoverd. Op de camping zit het vol met kleurrijke parkieten! Ze zijn zo gewoon aan mensen dat ze je eten bijna afnemen! Ze eten zelfs uit je hand! Wat een kleurenpracht! De volgende dag wagen we ons aan een groot avontuur: 18km wandelen doorheen Lamington regenwoud! Het was een prachtige dag! De wandeling voerde ons langs verschillende watervallen verstopt in de dichte vegetatie. We zagen blauwe krabben, bloedzuigers alom en (helaas voor karin) een slang. Louis was er voorbij voor hij het wist en ik moest er nog paseren. Door zo angstig zo vaak in onze gids te lezen wisten we meteen met wat voor slang we te doen hadden: tiger snake! Gedefinieerd als levensgevaarlijk giftig!!!! En ik moest er dus nog langs! Na al mijn moed bij elkaar te rapen ben ik er voorbij geraakt en hebben we onze super mooie wandeling afgemaakt! Zeer moe maar voldaan keerden we terug naar onze camping en zetten we koers richting Springbrook nationaal park. Hier een korte wandeling gemaakt waarbij je achter de waterval door kon lopen. Heel mooi maar kort want we waren afgepeigerd van de dag ervoor! Onderschat de hitte en vochtigheid niet om in te wandelen. s'avonds naar national bridge. Een brug over een stroompje gevormd door rotsen eigenlijk. Wat de plek echter zo speciaal maakte was de aanwezigheid van duizenden gloeiwormpjes tegen de rotswand. je stond echt onder een sterrenhemel. Prachtig! Weer waren we helemaal betoverd door al de natuurpracht! De terugweg naar de auto doorheen het donker was spannend (mogelijek slangen?) maar mooi! Overal zag je gloeiwormen en vuurvliegjes. We waren precies in een sprookjesbos beland! Eenmaal aan de auto dachten we lekker onder de wol te kruipen maar dat viel erg tegen. We zagen overal glasscherven liggen van inbraken in auto's. Daar ging ons veilig gevoel. Vermits we afgesproken hebben nergens te blijven staan waar we niet op ons gemak zijn besloten we dan maar verder te rijden, in het donker! Koers richting eerstvolgende stadje, daar zou een camping zijn! Aangekomen in deze toch wel spookstad in de avond blijkt er echter geen camping te zijn!! We zagen de bui al hangen! Toch maar iemand aangesproken op straat om te vragen waar de dichtsbijzijnde campingplaats dan was. Deze jongemannen waren (Josh en Matt) vroegen of we gewoon een plek zochten voor onze auto te parkeren en boden ons een parking plaats aan langs hun huis. Wat waren wij dolenthousiast!!! Veilig en wel geparkeerd hebben we de avond verder doorgebracht in hun gastvrije woning en verwelkomd door hun hond molly! Heel de avond babbelen, verse meatpie halen bij de bakker die s'avonds open is, naar de rivier wandelen in de avond en chillen! Meer hadden we niet nodig! De volgende dag naar mount warning om weeral te wandelen en s'avonds mochten we terug bij de mannen gaan slapen! Over een slaapplaats moesten we ons dus niet druk maken! Maar goed, want karin had zorgen genoeg met het beklimmen van de mount warning!!! 4km stijgen! De laatste 400m waren gewoon klimmen! gelukkig werd dit alles beloond met een prachtig 360° uitzicht! Onze benen waren doodop door al de vorige wandeling die nog in de benen zaten! Toch had Lousi nog genoeg energie om s'avonds met Matt en Josh te gaan shotten! Zij deden mee aan een plaatselijk voetbal toernooi en Louis mocht mee opwarmen en een balletje trappen! Wat was hij blij!!!! Kunnen jullie zich er iets bij voorstellen? En zoals de ongeschreven voetbalregels zeggen: we sluiten de avond af met een pint en gezelligheid! Dan s'avonds laat nog kentucky fried chicken eten bij matt en josh thuis en wat waren de afgelopen dagen zalig! het voelde even gelijk thuis komen! De volgende dag met toch wel pijn in het hart afscheid nemen van deze gastvrije mannen en koers naar de kust! We hadden onszelf wat rustdagen beloofd! Maar ons kennende, kwam daar neit veel van in huis! 2 dagen werd omgetoverd in 1 dag niets doen en bijslapen! De volgende dag surfbord gehuurd en bijna hele dag op het water gestaan! Zelfs ik heb eens geprobeerd en heb wel degelijk een keer (echter zeer kort) kunnen rechtstaan! Wat zijn de golven vermoeiend en hoog :)! De volgende dag hebben we een bezoek gebracht aan twee nationale parken aan de kust! Hier hebben we lekker gezwommen en de vreemdste onderwaterdieren gezien: een soort zeeslak (seesnail)! Bizarre wezens! Nu zijn we echt in het binneland! Gisteren en vandaag hebben we washpool nationaal park en gibraltar range bezocht en bewandeld! En ook hier hebben we weer oog in oog gestaan met een gevaarlijke red belly snake! Wat vind karin het wandelen toch zo tof :)! Deze keer was ik dan ook minder heldhaftig en heb ik lousi gevraagd terug te keren en de wandeling niet verder te zetten via dit pad! Gelukkig was er 500m verder een andere weg die naar de carpark ging. Het is hier ook weer prachtig. Vandaag gewandeld in bloemenpracht! Wat een geuren!!!! Nu zijn we de M'c Donalds hun internet aan het stelen zonder hier iets te eten! We zijn er goed in geworden!! Morgen beginnen we aan de waterfall way! Een weg die terug naar de kust leidt doorheen het binnenland langs vershcillende world heritage listed nationale parken die mooie watervallen herbergen zoals de naam al deed vermoeden! Enkele wandeldagen dus weer op het programma! Maar daarna enkele dagen kust uitrusten en dan wss al in Sydney om onze van te verkopen! We hebben geen gratis kampeerplek gevonden via couchsurfing dus hebben we helaas vandaag een camping geboekt voor in Sydney! We blijven diehard kampeerders :)!

Dikke groeten van

bostrippers van het eerste uur!!!!

Pablo & Lieno

Mannen mannen mannen, weer zo een pracht van een verhaal. Het is prachtig geschreven en we zien dat jullie echt genieten. In de Mc. Donalds zitten zonder iets te eten. Komaaaaaaan, ik geloof er niks van => Karen die niks neemt in de Mc. Donalds??????. Och amuseer jullie en pas toch maar op voor de snakes.

Groet,
Paul en Lien

louis

oke karin heeft een ijsje van 50 dollarcent genomen...ma Karen die ken ik niet :)
Of jawel die van K3