karinenlouisdownunder.reismee.nl

Hier zijn we weer!

Eindelijk hebben we weer eens goed internet en wat tijd om wat te typen en foto's online te plaatsen. Na ons bezoek aan daintree national park zijn we dus inderdaad zuidwaarts vertrokken. Op deze weg kwamen we enkelen prachtige watervallen tegen. Eentje waren de josephine falls. Hier kon je zalig over de rotsen het water in glijden. Net een natuurlijke glijbaan! Vervolgens zijn we nog eens aan de kust gestopt: mission beach; Hier zouden de mooiste stranden zich bevinden en het zou een wandel paradijs zijn. De stranden waren inderdaad prachtig en we stonden op een camping met onze van gewoon recht aan het strand. Hier hebben we twee dagen genoten. De wandelingen waren minder. De cycloon heeft heel veel schade aangericht en de paden zijn vernield en nog steeds niet hersteld. Van wandelen kwam niet veel in huis. Via tully zjin we dan naar de wallaman falls gereden. De hoogste watervallen van australie. Vooraleer hier echter naar toe te rijden zijn we nog gestopt op een gratis camping waar we onze eerste casowarie tegen het lijf liepen (ize fotos). Vermits we enkele dagen geleden na het vertrek uit daintree een tijdelijk afscheid hadden genomen van onze nederlandse vrienden waren we nu alleen op pad. Op deze camping liepen we echter niet alleen een casowarie tegen het lijf maar ook onze nederlandse vrienden. Met hetzelfde doel voor ogen besloten we dan maar weer samen te reizen. Het afscheid was dus maar van korte duur. Ook bij de walleman falls die echt de moeite waren konden we niet wandelen vermits al de paden nog steeds vernield waren. Vervolgens samen doorgereden naar een gratis camping bij een strand die een tip was van het toeristen bureau:prachtig! De dag erna dan koers naar townsvillen: de uitvalsbasis voor een trip naar magnetic island. Magnetic island hebben we verkend met behulp van een scooter. Wat was dat een ervaring :)! Lekker toeristisch, lekker lachen :)! Wat rond gereden, gewandeld, koalas gespot, gesnorkeld,....... kortom een hele leuke dag. Net een dag vakantie op vakantie :)! Hierna koers richting airlie beach en weer afscheid genomen van onze vrienden. Even stoppen op een lookout, wat gaat de weg stijl omhoog en dit wordt beloond met een prachtig uitzicht. Het is toch al 4 uur dus besluiten we hier maar te overnachten, op de top van een berg met uitzicht over de hele omgeving en de zee. We vinden dat we dit maarten en melanie niet kunnen ontzeggen en laten hun weten waar we staan. Vervolgens was het weer een afscheid van zeer korte duur. De wallibies komen gewoon uit je hand eten en en zijn talrijk aanwezig. De arenden cirkelen boven onze hoofden op jacht naar eten. Wat een ervaring! De dag erna naar airlie beach om terug samen te komen met onze belgische vrienden die we ook in cairns op de camping hebben leren kennen en dezelfde route als ons afleggen. We besluiten samen op de camping te staan en lekker te bbq s'avonds. Wat is het gezellig zo met zijn alle samen. Airlie beach is de uitvalsbasis voor het verkennen van de withsunday island: talrijke eilanden met parelwitte stranden. Heel toeristisch en zeer dure trips. Wij besluiten het anders aan te pakken. We nemen een mini ferry boot naar een van de minder bekende eilanden en laten ons daar met onze nederlandse vrienden droppen met onze tent en wat eten en gaan daar lekker overnachten. We zijn helemaal alleen. Een wandeling naar de hoogste top van het eiland geeft ons een zicht op de andere withsunday eilanden vermits we heel centraal staan: prachtig! Zo blauw water hebben we nog nooit gezien. Doordat we stinger suits gehuurd hadden konden we ook even zwemmen in de grote oceaan en toch veilig zijn voor de kwallen die nu beginnen te komen. Prachtige schelpen gevonden waar ik nu kettingen en armbanden van probeer te maken. Na een zeer leuke trip zitten we nu op de camping in airlie beach. Het plan was te vertrekken maar maarten en melanie hun auto wou nie tmeer vertrekken. We hebbend e auto dan in gang geduwd en mee naar de camping gegaan. Louis en maarten hebben twee dagen gesleuteld en gemeten, gezocht en gedaan en eindleijk vandaag gevonden wat het probleem was. Zonder al te veel kosten hebben ze de auto terug aan de praat gekregen en dan hebben we gevierd met een goei pint! Morgen vertrekkenw e dan weer. Onze voolopig laatste maand australie is begonnen. We willen nog veel zien, hebben weinig tijd. Het word keuzes maken tussen al de nationale parken die nog op onze weg liggen. Wat kijken we er naar uit! Met ons gaat dusalles goed zoals jullie lezen. We zijn alleen de bijna dagelijkse pastas beu gegeten. Wat smaakte de aardappelen en salada deze avond :)!

Groetjes vanuit het nog steeds zeer warme australie