karinenlouisdownunder.reismee.nl

Cairns

Hallo allemaal,

sorry dat het zo lang geduurd heeft maar we hebben lang geen internet gehad! We hebben nu gereisd van Darwin naar Cairns en zijn nu aangekomen in Cairns. Onze start van onze reis langs de oostkust. We hebben gekayakt in kathterine gorge een hele dag! Heel erg leuk en vooral heel mooi! Erna hebben we wat reisdagen gehad van katherine tot cairns. We hebben een nederlands koppel leren kennen en hebben heel deze reis samen afgelegd! Zeer gezellig en zeer leuk! Behalve dat louis een dag ferm last heeft gehad van zonnesteek :)! Duidelijk het zwakke geslacht van de twee :)!Vandaag (onze eerste dag cairns) en zijn gaan snorkelen in het great barrier reef! Het grootste koraal rif ter wereld! Een zeer geslaagde dag behalve louis zijn zeeziekte :)! We hebben een haai gezien en zelfs nemo van finding nemo! Morgen gaan we met een treintje doorheen het regenwoud en de bergen cruisen en hier kijken we ook heel hard naar uit! Het is raar om weer ind e bewoonde drukke stadsleven te zijn na al de rust in de outback! Dit is al wennen, wat wordt het wel niet als we terug in Belgie zijn! Hierna zetten we koers naar daintree national park wat ten noorden van cairns ligt! Vervolgens gaan we de delen onder cairns doorreizen maar daarover later meer :)! We genieten ervan en de tijd gaat veeeeeeeeeeeel te snel! Er is al anderhalve maand om! Ook nu reizen we nog enkele dag samen met de dutchies! Misschien gaan we wel samen naar nieuw-zeeland! Kunnen we samen auto huren en de kosten drukken! Fingers crossed! Het is hier nog altijd heel erg warm en vochtig want we zitten hier in cairns weer in regenwoud klimaat! The build up naar wet season is duidelijk begonnen want regelmatig krijgen we een bui (shower) en donder en bliksem! Zeer indrukwekkend hier! Niets in vergelijking met belgie! Als het zo hard regent in belgie zoals het nu af en toe hier doet zou er veel waterlast zjin maar hier zijn het maar showers:)! De mensen vinden het peanuts in vergelijkinjg met wat komen moet in de the wet season! We hopen dat het ons niet belemmert maar zoals de ozzies zeggen: gewoon door doen met wat je gepland hebt! We zijn ondertussen ook helmaal gewoon aan het leven in een van! Altijd blij als we s'avonds weer in harvey lekker kunnen in slaap vallen! Hij doet het nog steeds goed onze harvey! Fingers crossed dat dit zo blijft!

Zo onze internet tijd is om! We gaan onze fotos afhalen! Hadden een onderwatertoestel meegenomen snorkelen vandaag! We zijn benieuwd naar de foto's! Laat ook wat van jullie horen! Het is leuk wat nieuws van thuis te horen!

Dikke warme groeten van een zeer tevreden en chilled karin en louis