karinenlouisdownunder.reismee.nl

Even wat nieuws van ons

Goodday mates,
eindelijk nog eens internet en tijd voor een korte update! Eerst en vooral met ons gaat alles goed! We zijn na een lange reis doorheen de red centre aangekomen in Darwin, het topje van de northern territory! Het is hier verschikkelijk warm en vooral de vochtigheid maakt het ons moeilijk! Wandelen zit er hier niet in, in de plaats is het puffen en proberen een zwembad te vinden. In darwin mag er niet in de zee gezwommen worden omwillen van de krokodillen en de levensgevaarlijke kwallen! We zijn dus via adelaide omhoog gereden via de stuart highway. Tussenstops gemaakt in mount remarkable national park en flinders ranges. Beide echt de moeite en leuk gewandeld! Vervolgens doorgereden via coober pedy. Dit is een stad waar 80% van de bevolking onder de grond leeft omdat het hier zo warm word in hartje zomer. Hier hebben we dan ook een gestrande beroepsmilitair, die helaas twee keer platte band had (inclusief zijn reserve wiel), 168 km verderop gebracht om zijn band te laten herstellen om hem daarna weer terug te brengen naar zijn gestrande auto! Onze liefdadigheidsactie voor deze maand zit er op:)! Via coober pedy naar the red centre gereden: uluru- katatjuta nationaal park. Hier hebben we bezoek gebracht aan de kentekens van australie: de olgas en de uluru. Deze voor aboriginals heilige plaatsen hebben we met grote ogen aanschouwd. Het zijn werkelijk natuurwonderen. De olgas zijn 36 rotsformaties waartussen de valley of the wind loopt! Doordat de rotsen water vasthouden is er tussenin een oase van groen. Dit zie je ook bij de Uluru maar dan eromheen. Dit groen in verder een kurkdroog landschap is fenomenaal. Gelijk echte toeristen hebbenw e dan ook de zonsondergang en opkomst bekeken waarbij de uluru van kleur verandert door het spelen van de zon op de steen. We hebben ook een bezoek gebracht aan de kings canyon. In de canyon bevind zich de garden of eden. Opnieuw een groene oase met zwemmogelijkheid :) in de grote droogte! De kliffen waren adembenemend of zoals ozzies het zeggen: b-e-a-u-t-i-f-u-l! Vervolgens via een stop in alice springs doorgereden naar de West-Mcdonalds national park! Hier gewandeld in de ormiston gorge. Doorheen heuvellandschap dat lijkt op schotland (maar iets minder groen) tot in de gorge. Hier moesten door water om uiteindleijk bij het meertje te komen waar we zalig in de schaduw konden chillen en de rock wallibi boven ons in de gaten houden. Twee keer geslapen op een zalige gratis camping met prachtig uitzicht op de west-mcdonalds! Op weg naar darwin enkele leuke tussenstops. eerst de devils marbles. ENkele vreemde rotsformaties die door de aboriginal gezien worden als de eieren van de regenboogslang. Het lijkt inderdaad ook op grote eieren. Daly water pub gaf louis zijn pint waar hij al zo lang naar uit keek! Deze pub was een gigantische kakafonie van spullen die reizigers achter gelaten hebben, van bh's tot bankkaarten... Mataranka gaf ons de verfrissing die we nodig hadden in het steeds warmer wordende noorden. Hier bevinden zich hot springs met water dat uit de grond op borrelt met een temperatuur van 32°C. Ondanks dat dit warm is was dit zeer verfrissend! Litchfield national park gaf ook d enodige verfrissing met zijn talrijke watervallen was het een echt zwemparadijs waar we dan ook 3 dagen van genoten hebben. En dan uiteindleijk aangekomen in Darwin. Hier valt naar ons inzicht weer niet heel veel te beleven. We zijn duidelijk geen fans van de steden hier maar wel bostrippers van het eerste uur:)! Toch blijven we twee dagen hier om wat uit te rusten want veel kan er niet gedaan worden door de hitte. Wildkamperen is in darwin helaas verboden en de campings zijn verschrikkelijkd uur. Vermits we hier toch 3 nachten willen blijven hebben we gisteren een ander alternatief gezocht! We hebben uiteindeiljk toch gecoachsurfed. We hebben in plaats van een bed gebruik gemaakt van de parking om te slapen in onze van. Snel een bericht op het forum geplaatst in de namiddag in de hoop dat iemand ons savonds een slaapplaats zou aanbieden. Net op het nippertje voor we de moed hadden opgegeven en naar een camping wouden gaan kregen we een sms. We mochten naar Amanda! Wat een geluk. Hierenboven gaf ze een verjaardagsfeest waarop we dan ook uitgenodigd waren. We vielen wel een beetje uit de toon want iedereen was verkleed als zombie, het thema van de avond! Taart in de vorm van hersenen , drankjes die leken op hersenvocht, bloedrode punch met ogen en overal poppen in stukken van een helemaal vol bloed! Het was eens wat anders! het was een vreemde ervaring maar kijken er naar uit dit bnog eens te doen! Vanavond naar de mindil beach market en morgen vertrekken we naar kakadu voor enkele dagen. Op het programma staan erna nog katerine gorge national park om een dagje te kayakken en terug verfrissing in mataranka vooraleer we koers zetten naar cairns. Dit zal een lange trip worden doorheen de outback maar dan begint ons snorkel en surf avontuur waarschijnlijk aan de oostkust!
Groetjes

papa D

gewoon geweldig! genieten van rust en natuur! Niets moet alles kan!
VAN ziet er toch praktisch uit!
Hier ook warm, 27°, al verschillende dagen uitzonderlijk voor de tijd van het jaar! Natuur is van slag!

Mama

Dat skypen was tof vanmorgen. Jullie zien er goed uit. Waarschijnlijk als we over een tijdje weer skypen je baard nog wat langer Louis! Amper een paar weken weg en jullie hebben al heel wat gezien. En ja blijf maar uit de buurt van de krokodillen.

Groetjes,

Bert

Tof om nog eens een update te lezen. Klinkt als een hele hoop leuke avonturen.
Geniet er van!
groetjes

Chayenne en Maarten

Zo te zien is het daar allemaal heel mooi.
Het zal de zware wandeltochten zeker waard zijn
Geniet er van en doe ze daar de groeten he
Yuw

Jonas

Dag Louis en Karin,

Ik heb zonet al jullie blogverhalen nog eens nagelezen en heb alvast besloten dat deze vakantie een hoogtepunt uit jullie leven aan het worden is.
Nog 80 procent te gaan lees ik op jullie blog, geniet ervan!!!

Groetjes,

Jonas

P.S. Ik zal toch moeten toegeven dat jullie vakantie onze avonturen in Agay heeft overtroffen.

Eric D'Hoogh

Hoi Louis en Karin,
Goe bezig !
Ik wou dat ik in jullie plaats was. dankzij de blog toch ook even mee in Australië.
Geniet van elk moment het zal te snel voorbij zijn ;)
grtn

Kristof Van der Molen

Hey,

Ben druk bezig met bij lezen maar wat ik al gelezen heb kan ik alleen maar zeggen waaauuw :D.

Groetjes Van een ex Cargiller ;)

Papa Hermus

Ik begin toch stilaan jaloers te worden op jullie. Ben wel ondertussen ook aan het reizen geweest en heb de Niagara watervallen bezocht wat zeker de moeite is omdat het je haast letterlijk overdondert. Neemt niet weg dat jullie reis iedere verbazing overtreft. Geniet ervan en ik zou zeggen "ALLES GEVEN!!!!"
In Nieuw Zeeland is er een containerschip haast in 2 gebroken en er is al een behoorlijk stuk strand zwaar vervuild. Blijf daar maar best weg.
Kussen Papa en Mama
P.S. wie is die 'ex-Cargiller' van hierboven? Ik heb het niet zo met 'exen'!

Zus

eindelijk weer een verhaal van jullie! Begon me al ongerust te maken ;) En wat voor verhaal. Klinkt allemaal toch wel echt chic.
Volgens mij is dat showerweer toch leuker als het weertje hier. De herfst begint door te komen en het is dus echt ongelooflijk koud.
Bert en ik denken er trouwens aan om ook nog eens een weekje naar Zweden te gaan. Als jullie nog eens internet hebben, mogen jullie altijd wat reisinfo doorsturen :) Hebben wij tenminste ook wat reisverhalen voor jullie!
Groetjes en jullie worden stiekem al een beetje gemist xxxx Zus en bert

Pablo en lienos

Hey Louis en Karen,
Al die verhalen doen ons snakken naar verlof!
We hebben ook al wel een leuke shortski geboekt naar val torens om nieuwjaar te vieren. Lekker boarden en goeie apres ski vieren. Lien heeft haar eerste dagen op het werk doorgebracht en het beviel haar echt goed. Ik ben nu men derde week bezig en er is werk genoeg daar in fabriek. Lien en ik zijn ook begonnen met salsa te dansen en het lukt ons al behorend goed. We zouden de show al kunnen stelen hoor! We gaan nu verder avond houden. Veel plezier daar en voorzichtig daar. Paul en Lien xx

Kristof Van der Molen

@ Papa Hermus.

Ik heb tijdens de zomermaanden samen gewerkt op het bedrijf van Cargill in Herent.

Dit was een tijdelijke job op interim basis en heb zoals Karen weet een vaste job aangeboden gekregen aan de KUL.

DUs vandaar ex cargiller....Hoop dat dit voor u uitklaart !

Met vriendelijke groeten kristof